недеља, 30. децембар 2012.

Anonimni 2012 recap.

Mi Anonimni i 2012.

Eto posto se ja ne oglasavam nigde, rekoh da bacim koje slovo ovde.

Ovo je definitivno bila godina anonimnih, naravno vecina vas za ideju / pokret zna tek godinu dana, medjutim pokret postoji vec dugi niz godina.

Ispod nasih nogu su ostale najvece svetske korporacije i rezimi, od bliskog istoka, Izraela, Sirije, Tunisa, Egipta , Bahreina, itd do Amerike, Schientology, Westboro Baptist church, fbi, Cia do mocnih
svetskih korporacija, Visa, Mastercard, Godaddy-a, itd, toliko ih ima da ne mogu ni da ih nabrojim. Do nekih akcija za koje znate kod nas u Srbiji, bilo nas je svuda. Ovo je bila dobra godina za anonimne, aktivizam, borbu za ljudska prava i protiv cenzure. Platili smo i cenu za to, dosta aktivista je uhapöeno i osudjeno na ogromne zatvorske kazne, ne sebicno su se zrtvovali za pokret, i ljudska prava. vise informacija o njima mozete naci na http://freeanons.org , mi nikada necemo zaboraviti ono sto su oni uradili, takodje isto vazi i za nase ljude koji su bili hapseni, privodjeni i maltretirani. Upravo zahvaljujuci takvim ljudima Anonymous je to sto jeste. Jer su pojedini ljudi spremni da zrtvuju sve za ono u sta veruju.

Mi u Srbiji smo pravili sajtove, vodili radio stanice, forume, socijalne mreze, skupljali vesti obavestavali ljude, organizovali proteste, pravili akcije, bavili se hacktivizmom. I polako pokret postaje sve veci i jaci. Nekoliko puta sam prosetao gradom i video ljude sa anonimus maskom, nekad sam pozeleo da im pridjem i kazem svoj nadimak, ali sam se nekako uzdrûao. Hrabri me cinjenica da povremeno cujem za akciju ljudi za koje ni ne znam ko su, nicu forumi, sajtovi, profili na socijalnim mrezama kao pecurke. Ideja cyber protesta i otpora je posejana, sada samo treba da se neguje i gleda kako raste.

Sta 2013 donosi, pa donosi veliku muku u ekonomiji, to nije nista novo, samo mi ostaje da se nadam da ce nas narod poceti da se ponasa normalno kao i svi ostali narodi, i da izlazi na ulice i da kaze kada im nesto ne odgovara. Ceo svet protestuje, Grcka, Spanija, Irska, Engleska, Francuska, Nemacka, jedino mi cutimo kada nam recimo dignu cene 20 %, dok mnogo bogatiji recimo Englezi izadju na ulice kad im neko digne starosnu granicu za odlazak u penziju za dve godine, ne nama ne smetaju cene 20 % vece, mi cutimo. "Ja ne mogu, ja radim". "Cuvam decu", "Imam obaveze", pa super to samo ti radio, niko drugi u civilizovanom svetu ne radi i nema obaveze a svi izlaze na ulice kada ih drzava maltretira i pljacka, ti cuti i placaj, radices 20% viöe, a to dete koje cuvaö ce platiti tih 20% .


Smeta mi sto neki debil koji radi za 35 000 dodje i kaze ma kao ja imam posao i puno obaveza to ovi besposlicari koji nemaju druga posla nek idu pa nek protestuju. Takve kretene kada cujem stomak mi se okrene, a on je izgubio 7 000 od tih 35 000 svakog meseca i cuti ( 20 % ).

Nama su vrednosti skroz izokrenute, na protestima su ljudi sa prosekom godina 50+, dok im se drugi smeju iz kafica i rugaju, i takvih mi je muka. Kao i onih koji se smeju pametnim klincima koji su napravili neku akciju i bore se za nesto, mi kad smo bili klinci imali smo dialup nijednu socijanu mrezu, nije bilo googla, bili su Krstarica i Serbian caffe posle. i to je to. Nadam se da ce ove mladje generacije uspeti bar da pociste fekalije iza ovih mnogo pametnih starijih generacija koje su ih i napravili, i koji su i odgovorni za to sto je ova zemlja u takvom stanju kakvom je jer su pustili politicare da divljaju, jer ti isti klinci tada nisu bili ni rodjeni.

Elem svi seru non stop kako nista ne valja i kukaju ali niko ne kaze sta da radimo, kako da popravimo ovu svinjariju od zemlje u kojoj zivimo?

Ljudi misle da smo mi jedinstven slucaj i da u drugim zemljama nema korupcije, kriminala, losih politicara itd. To je na zalost zabluda, pogledajte recimo tu Ameriku, pa ona prva je imala toliko korupcionaskih afera lopovluka i kradje, medjutim kada se nesto desi tako kod njih, oni protestvuju, izadju na ulice, i primoraju drzavu da uhapsi nekoga. Mi cutimo i seremo po komentarima na facebook-u, mislite da Amerika nema politicare rasiste i nacionaliste? pa onda niste upoznali jedan dobar deo republikanske partije u kojoj ima ljudi gorih od Pelevica  Seselja, i Milosevica, naoruzane seljacine sa juga zemlje. Medjutim kod njih se ljudi bore za svoja prava, nisu letargicni kao kod nas i sve ostane samo na prici.

Politicari koji su na vlasti su ogledalo naroda koji je dopustio da oni dodju tu i da vladaju nekaznjeno. Da mi smo sami krivi, i da samo mi mozemo da ovo popravimo.

Dakle lek je vrlo jednostavan, nemojte biti sebicni, zbog svoje dece i zbog sebe, izlazite na ulice, kazite Nemojte da nam povecavate cene za 20 %, ne povecavajte nam struju jer nemamo da platimo, da bi vas politicari culi morate da izadjete na ulice, vi ste do sada cutali i nastavljate da cutite, dok se tako ponaöate nikad nam nece biti bolje.

Ah da, i mit da ce jedan izlazak na ulicu vaseg velicanstva sve promeniti izbrisite iz glave, jer je to proces koji ce verovatno trajati 5-10 godina izlazenja i protestvovanja.

Ne morate izlaziti kada vas mi zovemo, izadjite sa sindikatima, nadjite neku organizaciju ne vladinu, izadjite sa studentima, organizujte nesto sami, sta god, samo naucite da kaûete "Ne prekini da me maltretiras, ne zelim da mi ovo radis". Posle godinu dve tri, pocece da se vide rezultati.

Taj Srpski san, da cemo mi jednog dana izabrati postenog i dobrog politicara kome cemo moci da prepustimo vlast i svoju buducnost bez i jednog protesta i kritike izbrisite iz glave, jer to ne postoji, to se desi kada se narod bori za svaku sitnicu pa onda dodje neko ko ima u glavi da ce mu narod jebati sve po spisku i smeniti ga, pa onda vodi racuna sta radi, ali to je tek posle dosta godina. Sto se sajtova tice, to je naj manji problem, kada budete vi poceli da izlazite na ulice i da se borite za svoja prava, to cemo lako, ionako su svi busni kao sito, pogotovo ovi Dulicevi od 25 000 eura sto "imaju cms". Nego niko nece da robija da bi vi navijali za nas u komentarima na facebook-u tapsali nas po ramenu i rugali nam se kako smo uhvaceni. Mi nismo budale, niti smo vasa privatna armija, ali cemo svaku vasu borbu podrzati i stajati pored vas.

Osim gore navedenog zelim da kazem jos par stvari, i odgovorim na neka pitanja i kritike :

Cemu anonimnost? od koga se krijete?

Anonimnost je nas stit, nasa aura, koja nas stiti od svega, policije, drzave, korupcije, od nas samih i nasih gluposti koje pravimo svi, svi smo mi ljudi.

Da li vas neko placa i sponzorise?

Nas u Srbiji niko, iskreno ni nemamo nikakve troskove osim sto svako placa svoj internet, i ne primamo ni donacije niti bilo sta od bilo koga.

Verovali ili ne, a iskreno me boli ..... ako ne verujete sve ovo radimo iz ideala i ljubavi, da mi smo idealisti, borci za ljudska prava i aktivisti, tesko vam je da poverujete da neko nije lenj kao vi i da hoce da se bori za ljudska prava bez da mu neko plati za to? Mi smo oni ljudi sto nose transparente po ulicama koje vi nazivate budalama i besposlicarima, a u stvari je vecina nas zaposlena i verovatno bolje zivimo od vecina koja to ne radi.

Zasto ne napadate Albance a oni napadaju nas?

Pa iskreno sa vremena na vreme poneko od nas ih i klepi, medjutim mi nemamo obicaj da to pisemo i da se hvalimo time, igramo na kartu nacionalizma i da glumimo srpske patriote i heroje pred vama, nego ih klepimo jer nas jednostavno iznerviraju u trenutku.

To nas ne zanima iskreno, mi gledamo da nateramo narod da pocne da se bori za svoja prava, a to da se krljamo sa siptarima je veoma daleko na listi prioriteta, ne zato sto su siptari / Albanci nego zato sto nas nerviraju i dosadni su vise sa tim nacionalizmom zive u 90-tima.

Ko su ONI PRAVI ANONIMUSI KAKO DA POMOGNEMO?

Pa ovo mi je prilicno vazno da shvatite, ja licno delim ljude na one koji podrzavaju ideju i one koji doprinose ideji, oni koji podrûavaju ideju je verovatno vecina sa fb, twittera itd, koja ucestvuje
u akcijama, pice po komentarima itd.

ONI PRAVI ANONIMUSI, su verovatno po meni oni koji doprinose, rizikuju , vode forume, facebook, twitter, radio, blogspot, irc itd, i organizuju akcije i proteste. Kako da doprinosete? pa molim vas da mi ne dolazite na kanal i pitate kako da pomognem, ja nisam vas gazda niti sef, niti vodja niti bilo ko od nas ko ce da vam da listu stvari koje treba da uradite i da vas uposli. Uradite nesto sami, organizujte protest, dignite sajt forum, blog, pisite o necemu. itd. A mi cemo se vama pridruziti i podrzati vas.

I na kraju zelim da se zahvalim svima koji podrzavaju i doprinose pokretu i ideji, i pozelim Srecnu novu godinu i njima i svim Gradjanima Srbije.

Mi smo Anonimni,
Mi smo Legija,
Mi ne Opraötamo,
Mi ne Zaboravljamo,
Ocekujte nas.


2 коментара: